Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2019 06:00 - 177# Тест за определяне базовите типологични характеристики на личността (ТТ-тест)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1230 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


    177# Тест за определяне базовите типологични характеристики на личността

                                                                       (ТТ-тест)

 

Тестът принадлежи към групата „популярни вестникарски“ тестове. Предназначен е за относително точно определяне на базови характеристики на личността, определящи темперамента.  Използвани са 50 твърдения, които позволяват чрез отговори само с “да” и “не” да се определи от всеки, който го попълва към коя категория принадлежи най-общо.

Въпросник

Инструкция: „Прочетете внимателно два пъти всяко твърдение и ако важи за вас отговорете с “ДА”, а ако не важи - с “НЕ

1. Предпочитам да съм си сам /сама/ в къщи през свободното си време, да си чета /или гледам ТВ/, а не да ходя по заведения и компании. Не мога да понасям много хора.

да

не

2. Когато съм принуден да участвам във весели компании /рождени дни, именни дни и пр./ най-често не участвам в шумните веселби, а стоя настрана.

да

не

3. Обичам често да се самовглъбявам в мислите си.        

да

не

4. Избягвам да наблюдавам конфликтни ситуации.   

да

не

5. Чувствата ми са слаби по сила и не ги изразявам с обилни мимики, пантомимики, жестове.

да

не

6. Мога да върша, без това да ме притеснява, бавна, монотонна, еднообразна работа.

да

не

7. Аз съм муден /на/, бавен /на/ в действията си.

да

не

8. Действам само след трезви, обмислени решения.

да

не

9. Аз съм спокоен /на/, най-често отпуснат /та/, почти съм “непукист” и не се вълнувам много.

да

не

10. Най-често действам бавно, защото не мога да    бързам.

да

не

11. Много често се потапям вътрешно в чувствата си и не мога да се откъсна от тях.

да

не

12. Много лесно се наранявам емоционално.

да

не

13. Чувствата ми са дълбоки и много продължителни, но не ги изразявам с мимики, пантомимики, жестове.

да

не

14. Обичам да съм сам /а/ със себе си и да мечтая.

да

не

15. Обичам да си работя сам и да не ме наблюдават.

да

не

16. Често се случва да съм нещастен затова, че съм сгрешил нещо и това силно преживявам вътрешно.

да

не

17. Най-често не споделям почти с никого това, което ме мъчи и гнети вътрешно.

да

не

18. Много малко и рядко общувам с хора. Избягвам това.

да

не

19. Действам винаги много бавно. Бавни са ми реакциите.

да

не

20. Шумните групи ме нараняват емоционално и винаги ги избягвам. Предпочитам да съм сам /а/ със себе си.

да

не

21. Обичам много да общувам с хората и обикновено пръв почвам разговор дори с непознати.

да

не

22. Общуването с хората ми доставя удоволствие.

да

не

23. Чувствата ми са силни и ги изразявам обилно с мимики, пантомимики, жестикулации.

да

не

24. Вземам много бързо решение за действие и веднага действам без да се колебая.

да

не

25. Винаги действам бързо, динамично, чевръсто.

да

не

26. Много ме дразнят бавните хора. Не мога да ги понасям.

да

не

27. Обичам да пътешествам, да сменям ситуации.

да

не

28. Мразя да ме прекъсват когато говоря.

да

не

29. Мога да върша тежка, но разнообразна работа. Монотонната работа ме съсипва.

да

не

30. Участвам страстно в спорове и дискусии.

да

не

31. Работя настойчиво и последователно, без много да бързам, но не съм и бавен /а/.

да

не

32. Чувствата ми са умерени, но не ги изразявам чак много обилно с жестове и пантомимики.

да

не

33. Не говоря много, но не съм и мълчалив /а/.

да

не

34. Обичам да общувам с различни хора, но не се отдавам много емоционално при общуването.

да

не

35. Когато започна една работа обичам да я завърша.

да

не

36. Мога да работя при различно темпо на работа.

да

не

37. Отстоявам своята позиция при спорове, но съм готов /а/ да отстъпя, ако опонентът ми е по-прав.

да

не

38. Обмислям решенията си и действам енергично.

да

не

39. Мога да върша разнообразна работа енергично.

да

не

40. Обичам да ходя на гости у приятни за мен хора.

да

не

41. Често така силно се разгневявам, че не мога да се овладея и после съжалявам за това.

да

не

42. Настроението ми често така бързо се мени, че не мога да го овладявам.

да

не

43. Често съм нещастен /а/ за това, че съм казал /а/ нещо не както трябва и после преживявам това. 

да

не

44. Често сънувам кошмарни сънища.

да

не

45. Много често не мога да заспя от тежки мисли.

да

не

46. Понякога така много съм нещастен /а/, че стигам до идея за самоубийство.

да

не

47. Аз съм силно раздразнителен /а/.

да

не

48. Често ме безпокоят страшни мисли за нещо лошо, което може да ми се случи.

да

не

49. Много силно ме безпокои чувство за малоценност.

да

не

50. Страдам от силно безсъние. Много малко спя.

да

не

 

Обработка на резултатите:

Преброяват се отговорите само „да” в следните групи:

-първа от 1 до 10;

-втора от 11 до 20;

-трета от 21 до 30;

-четвърта от 31 до 40 ;

-пета от 41 до 50;

1. Ако отговорите с “ДА” в първа група (от 1 до 10)  са повече от 7, то Вие сте приблизително клонящ към флегматик , но при положение, че отговорите с “ДА” в трета група са под 5.

2. Ако отговорите с “ДА” във втора група (от 11 до 20) са повече от 7, то Вие клоните към меланхолик,  но при положение, че другите са под 5, особено в трета група! (изключете четвърта!)

3. Ако отговорите с “ДА” в трета група (от 21 до 30) са повече от 7, то Вие клоните към холерик, но при положение, че другите са под 6.

4. Ако отговорите с “ДА” в четвърта група (от 31 до 40)  са повече от 8, то Вие клоните към сангвиник, но при положение, че другите са под 6.

Ако във всички групи имате повече от 7, то или не сте попълвали правилно и точно, или сте смесен тип темперамент, което също не е напълно невъзможно, но едва ли е достоверно.

Нека сега обобщим в две групи (по Айзенк): интроверти и екстроверти:

1.Ако сборът от отговорите с “ДА” от първа и втора групи е повече от 15, а в трета и четвърта е под 15, то Вие сте интроверт (затворен, необщителен, самовглъбен).

2.Ако сборът от отговорите с “ДА” от трета и четвърта група е над 16, а от първа и втора – под 10, то Вие сте екстроверт (отворен, общителен, деятелен, динамичен).

3.Ако сборът от отговорите с “ДА” от пета група е 7 и повече – невротик.


image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3816951
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031