Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2018 21:35 - ГРОБЪТ И ПАРКИНГЪТ
Автор: xubavka Категория: История   
Прочетен: 5947 Коментари: 22 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Миналата година  си купих книгата „Разкрити документи за гроба и костите на Левски и Бенковски”,  автор Николай Иванов, излязла от печат на 10 февруари 2017 г.


image

Книгата започва така: „ Истината, която ще узнаете за гроба и костите на Левски и Бенковски, когато затворите последната страница, е горчива.”  (Н.Иванов, Разкрити документи за гроба и костите на Левски и Бенковски, 10.02.2017г., стр.5)

Иванов е анализирал различни документи в продължение на 30 години, които според него хвърлят светлина къде са открити гробът на Левски и черепът на Бенковски през 1937 г.

По думите му десетина уникални документа чрез книгата му се представят за първи път, за да може да се твърди, че на ул.”Дамян Груев” в столицата, около сградата на Министерството на земеделието и храните, където има паркинг в момента, е гробът на Апостола.  Показан е гробът в точното му заснемане на картографски план в мащаб 1:250 през 1894 г. Приложена е акварелна картина на изоставения му гроб от 1909 г., преди върху него да бъде положен паваж.


image


Вече измина една година от тогава, изчетох и няколко статии по темата в медиите, но не мога да повярвам, че за една година още никой не е реагирал поне да спре паркирането на това свято място. Вместо това чета , че върху предполагаемото място на гроба на Апостола паркират коли, а може би се събират и такси за паркиране? Виж:

https://www.blitz.bg/obshtestvo/intervyu/istorikt-nikolay-ivanov-ss-senzatsionna-versiya-vrkhu-groba-na-levski-dnes-parkirat-koli-chast-ot-kostite-mu-sa-pribrani-v-29-chuvalcheta-a-ostanalite_news579100.html

След издаването на книгата на Николай Иванов, разкопки най-вероятно ще има, споделих с приятел археолог, че ако Община София събира такси за паркоместа от този терен до Министерството на земеделието, трябва да спре, за да не се окаже най-накрая, че гробното място е там, и че това е истината е горчива.
Виж:
https://www.youtube.com/watch?v=QxII6e6OAf0








Тагове:   археология,


Гласувай:
18



1. born - Опасявам се, тази книга да не е поредната партенка по темата, с която особено се спекулира.
18.02.2018 22:13
Подозрително е, че излиза в навечерието на гибелта на Апостола ! Търговски трик ?
цитирай
2. xubavka - Благодаря за коментара ти, Борн!
18.02.2018 22:52
Подозрително е, че излиза в навечерието на гибелта на Апостола ! Търговски трик ?

Преди една година имах кореспонденция с приятел - археолог. Ще копирам и ще пренеса част от нея тук:
"Днес направих няколко срещи, ще ти разкажа накратко само за тази с един свещеник от Панагюрище: Срещнах случайно отец Димитър Видолов и го разпитах, има ли практика да се погребва в олтар, а той ми каза, че там може да се погребат само лица с висок духовен сан - само папи, патриарси и пр., когато му споменах защо го питам, той веднага реагира така: "А не, Левски не е погребан там! Не е в тази цъква!" Отец Видолов е пенсиониан свещеник, но ми се стори, че е чувал нещо по въпоса. Цял ден си мисля ако го бях попитала, дали са коментиали с Дядо Владика от Пловдив някога нещо по въпроса дали щеше да ми отговои! Ти си прав обаче, за църквата - може би знаят нещо по въпроса, но го пазят в тайна!"
Изпратено: 12.04.2017 20:57 От: xubavka

"...Подарих и на Отец Видолов от тях онзи ден, който тази вечер ще прави службата до 4 часа през нощта. Аз няма да ходя, че децата са ми на гости, но във вторник ще отида да си запаля свещ в Панагюрската църква, дано гробът на Левски да възкръсне някога. Четох за разследването на Николай Иванов и за 29 - те чувала с кости от улица "Дамян Груев" и колкото повече чета, толкова се убеждавам, че малко съм чела..."
Изпратено: 15.04.2017 12:19 От: xubavka

Борн, по втората част от коментара ти, практиката навсякъде е такава. Ти видя, че НВИМ направиха същото, когато направиха в сайта си достъпен архива с документите по издирването на гроба на Апостола. Пресата също. Онзи ден имаше още една статия във бр. 7 на в-к " Над 55" от 12.02.2018 г. и за тефтерчето на Апостола. Ако аз трябваше да публикувам, бих постъпила по същия начин, бих си дала срок и бих посветила трудът си на святата дата. Предстои да коментираме още една годишнина тази година, но за това по-нататък. Поздрави на семейството ти!

цитирай
3. pvdaskalov - * 1 *
19.02.2018 00:50
Дали ще бъде открит гробът на Апостола, или ще се провери поредната грешна информация - идеята е от национално значение!
Независимо от резултата, отдавна трябваше да бъде премахнат измисленият гроб до външната стена на черквата "Св. Петка Самарджийска" в София. Днес обаче се вярва на лаици, а не на науката, т.е. на фактите от разкопките през 1956-а. Защото, уви, корупция и връзкарство има дори в тази съкровена област на националното съзнание.
Като че ли забелязах по телевизията, че там се полагат венци, след като научно е доказано, че откритите няколко гроба (Не един!) в олтара на въпросната черква са заварени и изпотъпкани по време на строителството 'и през 12 или 15 век. Дори праисторически скелети са много по-запазени. Не искам да съм на на мястото на тези, които са повярвали в истинността на Хайтовата теза, талантливо разкрасена и злъчно настроена срещу българската археологическа наука.
Поздрави за актуалния постинг, Таня!
П и е р
цитирай
4. xubavka - Дали ще бъде открит гробът на Апо...
19.02.2018 07:35
Дали ще бъде открит гробът на Апостола, или ще се провери поредната грешна информация - идеята е от национално значение!
Независимо от резултата, отдавна трябваше да бъде премахнат измисленият гроб до външната стена на черквата "Св. Петка Самарджийска" в София. Днес обаче се вярва на лаици, а не на науката, т.е. на фактите от разкопките през 1956-а. Защото, уви, корупция и връзкарство има дори в тази съкровена област на националното съзнание.
Като че ли забелязах по телевизията, че там се полагат венци, след като научно е доказано, че откритите няколко гроба (Не един!) в олтара на въпросната черква са заварени и изпотъпкани по време на строителството 'и през 12 или 15 век. Дори праисторически скелети са много по-запазени. Не искам да съм на на мястото на тези, които са повярвали в истинността на Хайтовата теза, талантливо разкрасена и злъчно настроена срещу българската археологическа наука.
Поздрави за актуалния постинг, Таня!
П и е р

Благодаря за коментара, Пиер! Години са минали от разкопките на църквата Света "Петка Самарджийска" в центъра на София, а в паметта на народа ще останат понятия като „позорни гробища”, „гробно мълчание”, „разкопаван паметник”, „тайно препогребване”, „политически спорове и препирни за гроба на Левски” , „черна паметна плоча с неподходящ надпис”, а се добавя вече и "паркинг върху гроба на Левски". Вчера си мислех дали Апостолът ще прости на народа си за всичко това ???? Питам се с четири въпросителни. Въпросът е реторичен.
Археологията не е забравила кой е Левски. Така или иначе един ден там, на паркинга, разкопки ще се направят. Да се свети името на Апостола!
Поздрави на семейството и леки пости!
цитирай
5. donchevav - "Вчера си мислех дали Апос...
19.02.2018 09:30
"Вчера си мислех дали Апостолът ще прости на народа си за всичко това ???? Питам се с четири въпросителни. Въпросът е реторичен."
Тъжна тема за разговор - в ден на всенародна печал. Никога няма да се издължим на Апостола - за това, което ни е дал - и за онова, което сме му сторили. Дано в крайна сметка направим поне това, да намерим истинския му гроб - да успокоим малко своите съвести. А то всеки следващ 19-ти февруари посрещаме в по-голяма покруса и самосъжаление.
Светла му памет на великия Дякон - вярвам, че още е жив в сърцата ни, време е да възкръсне и в делата ни - за народни добрини.
Поздрави, Танче!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
19.02.2018 10:19
Поздравления за актуалния постинг!
От една страна е хубаво да се знае гробът на един от най-великите Българи, за съвремието, безспорен № 1!
От друга страна , не е фатално , ако това никога не стане достояние!
Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!

Хубав ден, Таня!
цитирай
7. xubavka - "Вчера си мислех дали Апос...
19.02.2018 10:31
"Вчера си мислех дали Апостолът ще прости на народа си за всичко това ???? Питам се с четири въпросителни. Въпросът е реторичен."
Тъжна тема за разговор - в ден на всенародна печал. Никога няма да се издължим на Апостола - за това, което ни е дал - и за онова, което сме му сторили. Дано в крайна сметка направим поне това, да намерим истинския му гроб - да успокоим малко своите съвести. А то всеки следващ 19-ти февруари посрещаме в по-голяма покруса и самосъжаление.
Светла му памет на великия Дякон - вярвам, че още е жив в сърцата ни, време е да възкръсне и в делата ни - за народни добрини.
Поздрави, Танче!

Да, Вени, надявам се, че никой няма да пречи този път на археолозите да си свършат работата. Само като си помисля, че ако на мястото на паркинга имаше сгради, шансовете щяха да са минимални за нови разкопки, но това е паркомясто и достъпът е лесен до нивото на предполагаемия гроб. Нека се даде шанс на археолозите. Левски е жив в сърцата ни, и той не би ни простил ако темата с гроба се политизира. Истината е една, и тя няма нищо общо с политиката, с интересите и пристрастията на непрофесионалисти. Аз лично се радвам, че хора като професор - археолог Николай Овчаров, историкът Николай Иванов, дългогодишен изследовател по темата, инж. - археолог Петър Вълев взимат отношение, защото са професионалисти. Дано археолозите продължат търсенето на истинския гроб и дано пътят им да е чист! Приветствам също това което НВИМ направи, достъп до документацията по издирването на гроба и костите на Апостола. Нека има прозрачност, за да се избегнат всякакви пречки и спекулации по темата, нека бъде изслушан и уважен всеки, който има принос за намирането на истината. Срамувам се, когато чета, че учени и изследователи са преследвани, мъчени, уволнявани и пр. заради политическите пристрастия на едни или други. Завършвам коментара си с послание - да бъдем по-толерантни към археологията!
цитирай
8. xubavka - Поздравления за актуалния пост...
19.02.2018 11:10
Поздравления за актуалния постинг!
От една страна е хубаво да се знае гробът на един от най-великите Българи, за съвремието, безспорен № 1!
От друга страна , не е фатално , ако това никога не стане достояние!
Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!
Хубав ден, Таня!

Благодаря за коментара, Лео! Прав си, има хора, които искат на всяка цена Левски да има гроб някъде конкретно, а археологията се стреми да се установи истината, когато има индикация, възможност, следа, и документи за това. Двете неща са различни и не бива да се смесват. Покоят на мъртвите не бива да се нарушава. Археологията е древна наука и както е известно и в световен план не винаги е имала успехи, не е фатално, важното е когато има възможност да се установят факти, да не се пречи на археолозите. Да, знае се, че гробът на Левски е в България, нещо повече - знае се, че е в София!
цитирай
9. born - В края на краищата г-н Симеонов е съвсем прав .
19.02.2018 16:02
Апостолът отдавна се е превърнал в символ и е безпредметно да го връщаме в кожата на обикновен човек, чието тленно тяло е погребано на конкретно място.
"Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!"
ПП. Пиер, прави ти чест, че като истински професионалист в областта си , се стараеш да откриеш и популяризираш съвършената истина, но често легендата е по- полезна и лека за възприемане. Все пак далеч по-леко би ни било като българи да знаехме, че Левски е заловен поради сбор от нелепи случайности, а не поради предателство, но горчивия факт е налице, колкото и да не ни се иска да е такъв.
Хубав ден , Таня и от мен .
цитирай
10. pvdaskalov - * 2 *
19.02.2018 16:07
xubavka написа:
Дали ще бъде открит гробът на Апостола, или ще се провери поредната грешна информация - идеята е от национално значение!
.................
Поздрави за актуалния постинг, Таня!
П и е р

Благодаря за коментара, Пиер! Години са минали от разкопките на църквата Света "Петка Самарджийска" в центъра на София, а в паметта на народа ще останат понятия като „позорни гробища”, „гробно мълчание”, „разкопаван паметник”, „тайно препогребване”, „политически спорове и препирни за гроба на Левски” , „черна паметна плоча с неподходящ надпис”, а се добавя вече и "паркинг върху гроба на Левски". Вчера си мислех дали Апостолът ще прости на народа си за всичко това ???? Питам се с четири въпросителни. Въпросът е реторичен.
Археологията не е забравила кой е Левски. Така или иначе един ден там, на паркинга, разкопки ще се направят. Да се свети името на Апостола!
Поздрави на семейството и леки пости!


Права си в отговора си.
Колкото до пожеланието "леки пости", не ни се иска да сме кожа и кости след болестите и сред зимните виелици, които синоптиците предвещават.
Чакаме част втора на народния обичай в с. Попинци.
П и е р
цитирай
11. xubavka - Апостолът отдавна се е превърнал в ...
19.02.2018 16:36
Апостолът отдавна се е превърнал в символ и е безпредметно да го връщаме в кожата на обикновен човек, чието тленно тяло е погребано на конкретно място.
"Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!"
ПП. Пиер, прави ти чест, че като истински професионалист в областта си , се стараеш да откриеш и популяризираш съвършената истина, но често легендата е по- полезна и лека за възприемане. Все пак далеч по-леко би ни било като българи да знаехме, че Левски е заловен поради сбор от нелепи случайности, а не поради предателство, но горчивия факт е налице, колкото и да не ни се иска да е такъв.
Хубав ден , Таня и от мен .

Да , Борн, г-н Симеонов е прав, което е факт е неоспоримо, неоспорим е и фактът на наличие на предателство. Което е факт, ще се изучава в учебниците по история, което е легенда, в учебниците по литература. Истината е важна, всеки иска да я знае, и да не бъде в заблуда. Пиер я търси през целия си живот, и аз предпочитам така. Благодаря ти за подкрепата!
цитирай
12. xubavka - Дали ще бъде открит гробът на Апо...
19.02.2018 16:45
Дали ще бъде открит гробът на Апостола, или ще се провери поредната грешна информация - идеята е от национално значение!
.................
Поздрави за актуалния постинг, Таня!
П и е р

Благодаря за коментара, Пиер! ....

......Вчера си мислех дали Апостолът ще прости на народа си за всичко това ???? Питам се с четири въпросителни. Въпросът е реторичен.
Археологията не е забравила кой е Левски. Така или иначе един ден там, на паркинга, разкопки ще се направят. Да се свети името на Апостола!
Поздрави на семейството и леки пости!


Права си в отговора си.
Колкото до пожеланието "леки пости", не ни се иска да сме кожа и кости след болестите и сред зимните виелици, които синоптиците предвещават.
Чакаме част втора на народния обичай в с. Попинци.
П и е р

Ще продължа темата, разбира се, възстановявам се от тежък грип, но обещавам да не съм кожа и кости, докато се видим следващия път за концерта на Деси в Панагюрище. Предай поздрави и към Виена!
цитирай
13. starforlife - Браво...
19.02.2018 20:07
А сега де! Не мога да си изкълча езика и те назова "Таня", затова:

Браво, Градска!
Както винаги, ти се движиш по магистралата на достойнството при това с пълна доза толерантност.
Браво на теб за постинга, а на Дякона не гробът, а пантеонът си е там, в сърцата ни.
цитирай
14. xubavka - А сега де! Не мога да си изкълча езика ...
19.02.2018 20:47
А сега де! Не мога да си изкълча езика и те назова "Таня", затова:

Браво, Градска!
Както винаги, ти се движиш по магистралата на достойнството при това с пълна доза толерантност.
Браво на теб за постинга, а на Дякона не гроба, а пантеона си е там, в сърцата ни.

Благодаря за коментара, Гошо! Радвам се за оценката. Ти знаеш, че по нашия край на галено имената се променят малко, и ме знаеш с името, с което ме наричаше майка ми, но това което не знаеш е, че тя ме наричаше и 'убавка, и не само тя. Посветила съм тези символи в името на нея, защото тя почина от рак. Когато бях малка, тя ме беше научила да казвам , че съм Хубавка и когато моите лели, а аз имам 4 лели, 7 първи братовчедки и 6 първи братовчеда идваха на гости, все ме питаха едно и също: - Коя си ти Сонче? - аз отговарях: - Хубавка! За колегите ми в Пазарджик и в София винаги съм била Таня, защото така се обръщат към всички, които носят името Стоянка.
Темата за гроба на Апостола ме интригува отдавна, занимавах се с археология в техникума, и за това съм благодарна на възможността да срещна инж. Вълев, колега на нашата ръководителка - археоложката Величка Мацанова.
Използвам възможността да поканя теб и всички познати в блог.бг на общонационален фестивал на кукерските игри, който ще се проведе в с. Попинци, общ. Панагюрище на 17.03.2018 г. Приятна вечер!
цитирай
15. marknatan - Провелият разкопките " тр...
20.02.2018 12:01
Провелият разкопките " трудовак" Запрянов пише, че " Един гpоб бе открит само на 2-3 м от западната стена на параклиса". На скицата от авторът на хипотезата, пък гроба е на север от северната и стена . Може би заради това авторът , коментира някъде, че било до северозападния( !?) зид на параклиса ! На рисунката от 1909 г, не знам дали е вклюена в доказите , гробът е от източната страна на параклиса
цитирай
16. xubavka - Провелият разкопките " тр...
20.02.2018 19:44
Провелият разкопките " трудовак" Запрянов пише, че " Един гpоб бе открит само на 2-3 м от западната стена на параклиса". На скицата от авторът на хипотезата, пък гроба е на север от северната и стена . Може би заради това авторът , коментира някъде, че било до северозападния( !?) зид на параклиса ! На рисунката от 1909 г, не знам дали е вклюена в доказите , гробът е от източната страна на параклиса

Благодаря за коментара! Събирам всякаква информация за гроба, и ще я предам лично на археологическия екип, който ще получи открит лист за разкопки на паркинга, или чрез инж. Вълев, който ще им я предаде . Отговарям Ви след като се съгласувах с него. В същност, трябва да се открият най-напред основите на параклиса, да се заздравят (консервират) и едва тогава да се търси къде са останалите костици от въпросните гробове, от където са намерени костите в двадесет и деветте чувала. Благодаря за информацията.
цитирай
17. pvdaskalov - * 3 *
21.02.2018 00:21
starforlife написа:
Браво...
А сега де! Не мога да си изкълча езика и те назова "Таня", затова:
Браво, Градска!
Както винаги, ти се движиш по магистралата на достойнството при това с пълна доза толерантност.
Браво на теб за постинга, а на Дякона не гробът, а пантеонът си е там, в сърцата ни.


Намирам, Таня, коментарите към твоя постинг за много достойни, а този на starforlife - за шедьовър. С толкова топлота и с такъв финал!!! Мисля, че имам право да се намеся за трети път, след като направих всичко възможно през живота си да не се каля образа на българската археология и вместо народът ни да се заблуждава с измислици, да насочим вниманието си към по-реални места за погребването или препогребването на Апостола.
Имам, обаче, една препоръка, Таня. Първо кликни върху "цитирай", за да е ясно кому точно отговаряш. Извинявай, можех и на лични, но по-добре явно, тъй като дори някои "стари" блогъри не го правят.
Виждам как ще направиш един обзор в брошура за местата, които са свързани с народната памет за гроба на Левски. Подчертай в заключението си огромното желание на хората да помогнат поне да му найдем гроба и да им простим, че понякога послъгват, какъвто е случаят със "Св. Петка".
цитирай
18. pvdaskalov - * 4 *
21.02.2018 01:06
born написа:
В края на краищата г-н Симеонов е съвсем прав.
Апостолът отдавна се е превърнал в символ и е безпредметно да го връщаме в кожата на обикновен човек, чието тленно тяло е погребано на конкретно място.
"Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!"
ПП. Пиер, прави ти чест, че като истински професионалист в областта си , се стараеш да откриеш и популяризираш съвършената истина, но често легендата е по- полезна и лека за възприемане. Все пак далеч по-леко би ни било като българи да знаехме, че Левски е заловен поради сбор от нелепи случайности, а не поради предателство, но горчивият факт е налице, колкото и да не ни се иска да е такъв.
Хубав ден, Таня, и от мен .


Ако е този г-н Симеонов, Стефчо, когото си мисля, че цитираш, застана зад Хайтов и синове като собственик или гл. редактор на в-к "Десант" и не допусна някой да защити честта на Българската археология, осигури пари и за изграждането на гроб, макар че СОС беше гласувал само за паметна плоча и то с друг, по-предпазлив текст. В сега издялания текст има груби грешки, но защо да даваме пари за поправка, когато има гладни, надничащи в кофите за смет. По-евтино ще ни излезе да бутнем паметника на Левски, който бил обелиск и наподобявал х**, а градинката - в***а. Обелиските по света са символ на СЛЪН-ЦЕ-ТО! Това е моето мнение...
В паметния ден ми се обади по телефона съпругата на професор Димитър Овчаров, в съавторство с когото създадохме не научна книга по въпроса дали Апостолът на Свободата е препогребан в "Св. Петка", а боксова ръкавица срещу лаиците, поведението на които е лъжепатриотично. Да има нокаутиран?
Мария Овчарова почти плачеше по телефона за съпруга си и повтори това, което знаех отдавна. Вече болен от рак, седнал превит на едно ниско столче, пише на машината и пъшка от болки. Неговите уводни 100 страници са образец за историческо изследване. Всяка негова дума е защитена от литературни позовавания... Отидоха си два колоса в люта битка - Хайтов като голям писател, омагьосващ със словото си, дори когато е далеч от истината, и Овчаров, като воин на науката. Написаното от историкът-археолог и моите изследвания в тази книга са непоклатими! Радвам се, че го съзнаваш.
Поздрави!
П и е р
ПС – И в нашия случай имаше подло предателство. От трима академика, Бог да им прости.
цитирай
19. xubavka - Към коментар 17. pvdaskalov - * 3 * Благодаря ти!
21.02.2018 14:51
Отговарям в отделен коментар, за да не стане дълго съобщението. Старая се при отговорите да уважа събеседника си, а starforlife заслужава това. Ние сме не само съграждани, но и добри познати, и когато го чета даже си записвам.
Използвам съответната опция "цитирай", но тъй като изтривам скобите и пр. се получава този ефект. Ще се опитам поне за по-кратките коментари да спазя съвета ти. По брошурата работя, но хубавите неща стават бавно. Тъй като предполагаемите версии за това, къде е погребан Левски са повече, трябва да се обхване всичко, а през изтеклата 2017 година изчаквах реакции от книгата на историка Николай Иванов, и начало на разкопки. В заключението ще обхвана всичко, разбира се. Поздрави!
цитирай
20. xubavka - Към коментар 18. pvdaskalov - * 4 * Моля Борн да се включи!
21.02.2018 15:26
Аз отговорих на Борн, защото той беше цитирал Коментар 6. leonleonovpom2 ....
"Гроб му е цяла България! Това е и знак за враговете ни, да не смеят да посягат на нея!" ....... Това са думи от коментара на Лео - Иван Симеонов и той е прав за тях.
Валери Симеонов е друг човек, за който не е ставало въпрос, че е прав.
Прочетох и аз за разминаването с утвърдения текст, който СОС беше гласувал само за паметна плоча, и за грубите грешки в текста издялан на тази, поставена на църквата "Света Петка Самарджийска" в центъра на гр. София. Разбира се, че което е факт, ще го отразя. Смятам, че паметника "Левски" е символ на народната обич към Апостола, освен това в архитектурно отношение, той е наследство, и всяка година събира българите, които отдават почит, поставят цветя и венци. Да посегнеш на този паметник е равносилно на престъпление. Гледах и аз предаването с Еленко Ангелов /"На кафе" с Гала / и не смятам, че паметника наподобява друго, освен паметник на Левски. Съжалявам за кончината на професор Димитър Овчаров, той е направил всичко по силите си за истината, както и ти. Бог да прости и на тези, заради които професорът си е отишъл с огорчение от този свят.
цитирай
21. pvdaskalov - * 5 *
22.02.2018 22:52
Щом допускаш дискусия, Таня, взимам отново думата. Г-н Симеонов уважаваше много покойния акад. Хайтов и с основание, защото наистина писателят се нарежда между плеадата най-талантливи български литературни творци. Но обикновено става така, лаикът ръкопляска на дилетанта (или обратното - дилетантът аплодира лаика). Г-н Симеонов допусна една голяма грешка. Позволи на умния син на Хайтов - Александър - да пусне серия статии във в-к "Десант" в защита на бащината хипотеза. И Сашо, за да покаже отецът му колко е близък с властта, онагледи една от тях със снимка как Хайтов показва , предполагам, снимки на един униформен и един цивилен в Института по криминалистика. На пръв поглед - нищо лошо. Но измътиха лъжлива експертиза за костите на византиеца в олтара на "Св. Петка", която "експертиза" по време на дискусията в БАН между представители на Археологическия институт и групата на Хайтов бе прочетена още в самото начало от председателстващия акад. Николай Тодоров (да се има предвид!). От археологическа и инженерно-архитектурна гледна точка обилният снимков материал от разкопките през 1956 г. е пре-пре-достатъчен за единственото разумно заключение - Левски не е препогребан в тази черква. Обаче целият държавен апарат се намеси, заставайки зад гърба на Хайтов. Как се отстъпва от такава прибързана позиция въз основа на един пасквил, каквото представляваше първата книга на Хайтов.Предпочетоха да съсипят морално проф. Стамен Михайлов и да уморят ст.н.с. Георги Джингов, с болно сърце, вдиган посреднощ на разпити. И акад. Хайтов, и проф. Овчаров си отидоха от нерви и рак, а на мен ми се размина с кражба на лаптопа ми със стотици страници и снимки по въпроса...
Дано времето покаже къде наистина са положени костите на Апостола.
П и е р
цитирай
22. xubavka - Щом допускаш дискусия, Таня, вз...
23.02.2018 12:49
[quote=pvdaskalov]Щом допускаш дискусия, Таня, взимам отново думата. Г-н Симеонов уважаваше много покойния акад. Хайтов и с основание,....
.......И акад. Хайтов, и проф. Овчаров си отидоха от нерви и рак, а на мен ми се размина с кражба на лаптопа ми със стотици страници и снимки по въпроса...
Дано времето покаже къде наистина са положени костите на Апостола.
П и е р
Добър ден, Пиер! Извини ме, че късно влизам в блога и сега виждам, че си изпратил коментар от вчера. Това е причината, че рядко съм в блога си, и за това има рестрикция. Хайтов беше творец, и е уважаван от цяла България, че пише увлекателно, аз например плаках, когато четох "Дервишово семе", но той макар и да е изследовател на Левски, не е археолог. Ще ми се пак да уточня, че в този коментар коментираш Валери Симеонов, който е политик. Запознах се с голяма част от статиите в пресата, сигурно има още такива , но ценни са тези, които съдържат доказани факти, а не политически пристрастия. Експертизата е красноречива, снимковият материал е достатъчен за заключение, няма как скелетът да се твърди, че е на Левски, защото не е. Важното е както казах и по-горе, нека се проверят от археолозите всички следи, археологията се стреми да се установи истината, когато има индикация, възможност, следа, и документи за това. Нека се даде шанс на археолозите да си свършат работата!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: xubavka
Категория: Поезия
Прочетен: 99272
Постинги: 17
Коментари: 142
Гласове: 5005
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031