Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2016 11:46 - Дознание по преписка: Константин Щъркелов
Автор: meteff Категория: История   
Прочетен: 4363 Коментари: 1 Гласове:
6

Последна промяна: 17.10.2016 07:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Дознание по преписка: Константин Щъркелов

Най-добрият наш акварелист, майстор на пейзажа, съвършен техник и рафиниран реалист.
Картините му и до днес са високо оценявани и много търсени. След 9 септември 1944 год.
Кочо Щъркелов е изселен, изключен е от СБХ и прекарва пет месеца в Централния затвор.

Протокол за разпит
I. С какви картини съм участвал в изложбите в Германия? Колко и какви сюжети?

Участвах в изложбата със 7 (седем) акварелни картини – две картини цветя „Циклами“, пет пейзажа, от които три от Врачанския балкан, една воденица и един пейзаж с река.

II. Свидетелствуването ми по делото на Никола Йонков Вапцаров?

Миналата година бях повикан като свидетел по делото на Никола Йонков Вапцаров. След клетвата дадох пред съда следните показания: Познавам семейството Йонко Вапцаров още от 1915 година. Ходил съм години наред у тях. У тях съм гостувал винаги и от там съм ходил по Пирин да рисувам, също и гр. Банско. Подсъдимият Никола Йонков Вапцаров го познавам като добър момък и талантлив поет. От известно време насам след смъртта на баща му не му знам делата.

III. Връзките ми с цар Борис III?

Връзките ми с цар Борис са били като на художник към любител на изкуството. Специално към моите картини той имаше голяма слабост. Може би под влияние на цар Фердинанд, който ценеше извънредно акварела и се радваше на моите картини, а може би и за това, че аз рисувах с особена любов цветята, които той обичаше и изучаваше като ботаник. В мен виждаше един искрен художник и се ползвах с неговото внимание. За политика никога не съм разговарял с цар Бориса, но само около моето или въобще за чистото изкуство.

Написах собственоръчно
13 ноември 1944. К. Щъркелов

image
"Кочо Щъркелов, бивш хулиганстващ фашист, знаме не фашистите, приятел на Борис III." Из прословутия "милиционерски" донос от Александър Жендов до Вълко Червенков от 3.03.1950 г.






Гласувай:
6



1. germantiger - ...
15.10.2016 15:53
Чудесен постинг - ясен, лаконичен и КАТЕГОРИЧЕН!

Ето какви хора бяха изселвани, сривани и убивани от комунягите.

Но днес боклук-българина не знае за тях и не иса да знае, днес част от българския боклук тъжи по русия и нрб - този българин е боклук, кал. Същото бих казал и за днешните германски боклуци, но те бяха повече превърнати в такива, те имат по-малка вина за безродствтото си от българина за своето невежество и манталитет.

Поздравления за темата, постинга и за това което научих - за този човек аз не знаех!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: meteff
Категория: История
Прочетен: 3815767
Постинги: 556
Коментари: 1058
Гласове: 19942
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031