Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2012 22:24 - Възможно ли е безсмъртието?
Автор: christ Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1601 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 30.01.2012 22:30


    В блога на krivoshapkova ((http://krivoshapkova.blog.bg) има един постинг без коментар – само клип, чиято тема е можем ли да станем безсмъртни. Изглеждайки клипа в мене веднага се породиха доста въпроси. Ще се опитам да ги споделя. Мисля, че  криогениката, например, не е най-удачният начин за удължаване на живота. Докато си в камерата си в състояние на пълна кома. И то за неопределено време. Съзнателният, творческият и пълноценен  живот не е само форма на съществуване на материята. Необходим е и разум. Той може да съществува само съчетан с живота. А дали не можем да го отделим от живота и да го съхраним? Идеята ми е просто да го запишем на някакъв друг носител и в удобен момент да го пренесем в мозъка. По-нататък виждам много възможности за избор на действие. Ето какво ми хрумва. Предлагам една такава схема. Към края на житейския си път човек прехвърля на друг носител целия продукт на мозъка си – мисли, навици, житейски опит и т.н. Използвайки репродуктивната си способност, създава поколение. Детето (децата) му след раждането са със съвсем чист мозък. Използваме удобния момент и прехвърляме записаната вече информация върху чистия мозък. На практика всеки клонира себе си. Ще се получи така, че човек още с раждането си ще разполага с познанията за света, които са му „трансплантирани”. Предлагам такъв вариант само от етична гледна точка. Иначе може да си изберете което и да е дете. Основното – разума ще остане практически вечен, прехвърляйки се от поколение на поколение. Генетичният материал ще бъде сроден във всяко следващо звено по веригата. А опита и знанията, които ще съдържа в себе си ще нарастват мултиплициращо със всяко едно прехвърляне. Мисля, че „Аз”-ът е всъщност разума, а не физическото, биологично тяло. Остава отново етичният въпрос при една такава процедура. Но искам да си отговоря дали принципно е възможно, за етиката ще мислим после... Тази идея може да изглежда щура, но в момента, в който ми хрумна, аз вече бях убеден, че това някога ще се случи. Съжалявам, че не успях да се задълбоча в тази материя, че не съм овладял понятийния апарат, подходящ за тези изледвания, но за кой ли път казвам – животът е твърде кратък, за да се докоснеш до всичко интересно...  Все пак любопитството остава.




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Благодаря,
31.01.2012 20:33
че ме цитирате, още повече , че темата наистина е революционна и е възможно осъществима. Радвам се , че сте прочели статиите в нашите сайтове. Вашето заключение може само да ни радва. Но идеята за прехвърляне на разуа в друг носител не възниква сега. Тя се заражда в изследванията на акад. Глушков още в средата на миналия век, паралелно Артър Кларк стига до нея, а д-р Колев я визира в научните си трудове още преди 1983 година. Заедно с тях идеята се развива и отвъд океана. Рей Курцвел прави първите си опити в тази посока през 90-те години на 20 век. Всичко това показва, че независимо един от друг, в различни части на света учените стигат до идеята за обезсмъртяването на разума..Поздрав!
цитирай
2. christ - Израснал съм с Артър Кларк, и днес го ...
31.01.2012 22:27
Израснал съм с Артър Кларк, и днес го препрочитам, но за съжаление не си спомням да е прокарвал подобна идея. Не че го оспорвам. Но страшно ме е яд, че някой вече се е сетил. Това, което ме е осенило, за пореден път доказва колко праволинейно мислим. Не можем да избягаме от шаблона. Отдавна бях чел нечия мисъл, че Вселената е толкова необятна, че всичко, което си помислиш вече се е случвало някъде. Май ще търся друга Вселена ;-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: christ
Категория: Лични дневници
Прочетен: 98916
Постинги: 36
Коментари: 81
Гласове: 72
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031