2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. iw69
8. zahariada
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. bezistena
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. milena6
8. ambroziia
9. vidima
10. donkatoneva
2. radostinalassa
3. sarang
4. hadjito
5. wrappedinflames
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. vesonai
10. mimogarcia

Прочетен: 92 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.04 01:26
В неделния ден, когато Църквата тържествено отбелязва Входа Господен в Йерусалим, ние не само припомняме едно историческо събитие. Ние ставаме живи участници в това велико тайнство. С върбови клонки в ръце, с песен „Осанна!“ в сърцето и с душа, устремена към спасение, следваме Христос — Царя на славата. Той влиза в Йерусалим не с миризмата на земни почести, а със смирението на осле.
„Радвай се много, дъще Сионова! Весели се, дъще Йерусалимова! Ето, твоят Цар идва при тебе — праведен и спасяващ, смирен и възседнал ослица.“ — Захария 9:9
Тази сцена не е просто празник на външната тържественост. Тя е духовен зов към всеки от нас да посрещнем в сърцето си Христос — Царя, който идва с мир и обич, а не със сила и господство. Това е началото на Неговия път към кръста, път, който ще ни доведе до победата на Възкресението.
Христос – Царят на смирениетоМолитвата, която произнасяме в този ден, ни напомня за неописуемото смирение на Христос: „Господи Иисусе Христе… благоволил да седнеш на осле…“ — Бог, който пребъдва в слава отвека, избира да влезе в града на мира не със славата на този свят, а с пълно себеунижение. Той идва, за да разкрие ново царство — Царство на любовта, прошката и истината.
„Той, като беше в Божия образ… смири Себе Си, като стана послушен до смърт, даже смърт на кръст.“ — Филипяни 2:6-8
Докато земните владетели упражняват властта си чрез сила, страх и престиж, Христос избира да влезе в Йерусалим с лице към страданието, готов да бъде отхвърлен, унизен и разпнат, за да донесе спасение на света. Той не търси почести и земни награди, а души, които са готови да Го последват по пътя на жертвата и възкресението.
Символиката на клонките и духовната реалностКлонките, които държим в ръце, са символ на победа и живот. Те ни връщат към възторга на онези, които изповядаха Иисус като „Сина Давидов“ — Месията, който дойде, за да донесе спасение:
„Осанна на Сина Давидов! Благословен е Идещият в Името Господне! Осанна във висините!“ — Матей 21:9
Тези възгласи на радост и възхвала обаче бяха краткотрайни, защото скоро те се обърнаха в мълчание или в обвинение: „Разпни Го!“. Както хората тогава възпяваха Христос, така и ние сме призовани да възхвалим Неговото Божество — не само външно, но и с чисти уста и нескверни души.
Тези клонки не са само външен израз на нашето посвещение, но и напомняне за вътрешната стойност на нашето поклонение и вярност към Христос.
Пътят към Пасха минава през КръстаВходът в Йерусалим не е краят, а началото на най-дълбокото тайнство: Кръстът, Погребението и Възкресението. Христос влиза в града, за да започне последните Си дни в плът — дни на страдание, молитва и пълно себеотдаване:
„Защото Човешкият Син не дойде, за да Му служат, а за да служи и да отдаде живота Си откуп за мнозина.“ — Марк 10:45
Молитвата ни призовава да достигнем „неосъдно“ до Светата Пасха — с дух, очистван от покаяние, с вяра, подхранвана от сълзи и надежда. Пасхата не е просто църковен празник. Тя е живот, тя е възкресение тук и сега, тя е отговор на страха от смъртта и тъмнината:
„Аз съм Възкресението и Животът; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее.“ — Йоан 11:25
Тази дълбока духовна реалност ни напомня, че Пасха е не само историческо събитие, но и постоянна и жива сила, която пребивава в нас — изцеляването и обновлението на живота ни.
Духовното послание за съвременния човекВ свят, изпълнен със суета, кризи и загуба на ориентир, Входът Господен ни сочи друг път — пътят на кроткия, на Онзи, който не отмъщава, а обича; не завзема, а дарява; не осъжда, а прощава:
„Научете се от Мене, защото съм кротък и смирен по сърце, и ще намерите покой за душите си.“ — Матей 11:29
Този Цар няма корона от злато, а венец от тръни. Той не носи оръжие, а дарява мир, който светът не познава.
Днес, когато отново държим върбови клонки, нека се запитаме:
Готови ли сме да вървим след Него — не само до портите на Йерусалим, но и до Голгота?
Готови ли сме да Го прославим не само с устни, а с живот, отдаден на Неговата истина и любов?
В този свят, търсещ отговори и спасение, Входът Господен е призив за по-дълбокото разбиране на Царството Божие. Той ни напомня, че истинската сила не е в насилието и властта, а в смирението, милосърдието и състраданието. Така, като следваме Христос, можем да открием вътрешния мир, който идва само чрез сърцева чистота и съединение с Неговата любов.
Пътят към ВъзкресениетоВходът Господен не е просто празник, а врата, която води към Възкресението. Това е моментът, в който можем да възприемем дълбокия духовен смисъл на Христовото идване в Йерусалим — не само като историческо събитие, а като началото на спасението, което се реализира в живота ни всеки ден.
Нека преминем през тази врата с вяра, с надежда и с чисти сърца, за да бъдем истински свидетели на Христовата победа — не някога в бъдеще, а тук и сега, във всяка стъпка от живота ни, и завинаги.
„Благословен е Идещият в Името Господне! Осанна във висините!“ — Матей 21:9
Това е не само признание за Христос като Цар, но и покана да се присъединим към Неговата любов и победа, която не познава край.
Лалю Метев, 13 април 2025 г.
Тагове:
БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК БУКВАЛНО СЪТВОРЯВА РЕАЛ...
Духовно послание - откровение за 2015 г
2. Изследвания, статии и публикации © 2006-2013 Лалю Метев
3. Родословни изследвания на Лалю Метев в geni.com
4. WikiTree World's Family Tree © 2013 Лалю Метев
5. Видни български родове © 2006-2013 Лалю Метев
6. Bulgarian Genealogy © 2006-2013 Lalu Meteff
7. Свещената българска династия Дуло © 2006-2013 Лалю Метев