Най-четени
1. radostinalassa
2. zahariada
3. iw69
4. kvg55
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. mt46
8. djani
9. wonder
10. tota
11. getmans1
12. ambroziia
13. hadjito
14. genadi2000
2. zahariada
3. iw69
4. kvg55
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. mt46
8. djani
9. wonder
10. tota
11. getmans1
12. ambroziia
13. hadjito
14. genadi2000
Най-популярни
1. wonder
2. katan
3. leonleonovpom2
4. shtaparov
5. ka4ak
6. mt46
7. teodordetchev
8. ambroziia
9. milena6
10. vidima
2. katan
3. leonleonovpom2
4. shtaparov
5. ka4ak
6. mt46
7. teodordetchev
8. ambroziia
9. milena6
10. vidima
Най-активни
1. radostinalassa
2. sarang
3. lamb
4. hadjito
5. kalpak
6. bateico
7. sekirata
8. savaarhimandrit
9. djani
10. monbon245
2. sarang
3. lamb
4. hadjito
5. kalpak
6. bateico
7. sekirata
8. savaarhimandrit
9. djani
10. monbon245
Постинг
24.07.2024 01:53 -
Регулацията на ИИ
Автор: meteff
Категория: Технологии
Прочетен: 300 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 24.07.2024 02:09

Прочетен: 300 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 24.07.2024 02:09

Регулацията на изкуствения интелект
Бързият напредък на технологиите с изкуствен интелект (AI) създаде значителни предизвикателства пред световните организации и правителствата, които се опитват да приемат закони за регулиране на тези технологии. Въпреки че AI предлага множество ползи, включително автоматизация, подобрена ефективност и нови възможности за иновации, той също така носи рискове, свързани предимно с неприкосновеността на личните данни, етичните въпроси и сигурността. В този контекст, различни национални и международни органи предприемат стъпки за регулиране на AI.
Развитието на AI е сложен процес, който изисква внимателно управление и регулация. Въпреки че AI предлага значителни ползи, е важно да се справим с неговите предизвикателства, за да гарантираме, че технологията се развива по начин, който е етичен и отговаря на нуждите на обществото. Това включва не само технически решения, но и повишаване на осведомеността и ангажиране на всички заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на регулации.
Европейски съюз (ЕС) е на преден план в усилията за регулиране на AI. Европейските законодатели постигнаха отдавна съгласие по критична част от новите правила за AI, които определят видовете системи, които ще бъдат класифицирани като "високорискови". Очаква се окончателното споразумение по Закона за изкуствения интелект да бъде постигнато през декември. Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен също призова за създаването на глобална група, която да оцени рисковете и ползите от AI.
Лидерите на Г-7 също призоваха за разработване и приемане на технически стандарти, които да поддържат AI "надежден". Това подчертава необходимостта от международно сътрудничество и координация в областта на AI.
Френският орган за защита на личните данни разследва жалби за ChatGPT, а президентът Еманюел Макрон заяви, че Франция ще инвестира значителни средства в обучението и научните изследвания в областта на AI.
Италианският орган за защита на данните планира мониторинг на платформите за AI и наемане на експерти в тази област. ChatGPT беше временно забранена в страната, но по-късно отново беше достъпна.
Испанската агенция за защита на данните започна предварително разследване на потенциални нарушения на данните от страна на ChatGPT.
Британският министър-председател Риши Сунак подчерта необходимостта от справяне с рисковете, свързани с AI, преди първата световна среща на върха за безопасността на AI. Британският орган за надзор на данните също предупреди Snapchat за евентуален провал в оценката на рисковете за неприкосновеността на личните данни на потребителите.
Съветът за сигурност на Организация на обединените нации (ООН) проведе първото си официално обсъждане на AI, разглеждайки военни и невоенни приложения, които могат да имат сериозни последици за световния мир и сигурност. Генералният секретар Антонио Гутериш подкрепи предложението за създаване на орган за наблюдение на AI.
Белият дом планира да представи изпълнителна заповед за AI, която ще изисква усъвършенстваните модели да бъдат подложени на оценка, преди да бъдат използвани от федералните служители. Конгресът на САЩ проведе изслушвания по въпросите на AI, като повече от 60 сенатори взеха участие в разговорите. Технологични гиганти като Adobe, IBM и Nvidia подписаха доброволни ангажименти за регулиране на AI.
Китай публикува предложения за изисквания за сигурност за компании, предлагащи услуги, базирани на генеративен AI. Страната издаде временни мерки, които изискват от доставчиците на услуги да представят оценки на сигурността и да получат разрешение, преди да пуснат продукти с AI на масовия пазар.
Япония планираше да въведе разпоредби за AI още преди време, предполагаемо по-близки до подхода на САЩ, отколкото до строгите разпоредби, планирани в ЕС. Органът за защита на личните данни вече предупреди OpenAI да не събира чувствителни данни без разрешението на хората.
Австралия ще изисква от търсачките да изготвят нови кодекси, за да предотвратят споделянето на материали за сексуално насилие над деца, създадени от AI, и създаването на фалшиви версии на същите материали.
Регулацията на изкуствения интелект е сложен и динамичен процес, който изисква координация и сътрудничество на международно ниво. Въпреки че различните държави и организации предприемат различни подходи, общата цел е да се гарантира, че AI се развива по начин, който е безопасен, етичен и отговаря на нуждите на обществото. Това включва не само технически стандарти и правни рамки, но и ангажиране на всички заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на тези правни рамки и регулации.
Лалю Метев, 24 юли 2024 г.
Бързият напредък на технологиите с изкуствен интелект (AI) създаде значителни предизвикателства пред световните организации и правителствата, които се опитват да приемат закони за регулиране на тези технологии. Въпреки че AI предлага множество ползи, включително автоматизация, подобрена ефективност и нови възможности за иновации, той също така носи рискове, свързани предимно с неприкосновеността на личните данни, етичните въпроси и сигурността. В този контекст, различни национални и международни органи предприемат стъпки за регулиране на AI.
Развитието на AI е сложен процес, който изисква внимателно управление и регулация. Въпреки че AI предлага значителни ползи, е важно да се справим с неговите предизвикателства, за да гарантираме, че технологията се развива по начин, който е етичен и отговаря на нуждите на обществото. Това включва не само технически решения, но и повишаване на осведомеността и ангажиране на всички заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на регулации.
Европейски съюз (ЕС) е на преден план в усилията за регулиране на AI. Европейските законодатели постигнаха отдавна съгласие по критична част от новите правила за AI, които определят видовете системи, които ще бъдат класифицирани като "високорискови". Очаква се окончателното споразумение по Закона за изкуствения интелект да бъде постигнато през декември. Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен също призова за създаването на глобална група, която да оцени рисковете и ползите от AI.
Лидерите на Г-7 също призоваха за разработване и приемане на технически стандарти, които да поддържат AI "надежден". Това подчертава необходимостта от международно сътрудничество и координация в областта на AI.
Френският орган за защита на личните данни разследва жалби за ChatGPT, а президентът Еманюел Макрон заяви, че Франция ще инвестира значителни средства в обучението и научните изследвания в областта на AI.
Италианският орган за защита на данните планира мониторинг на платформите за AI и наемане на експерти в тази област. ChatGPT беше временно забранена в страната, но по-късно отново беше достъпна.
Испанската агенция за защита на данните започна предварително разследване на потенциални нарушения на данните от страна на ChatGPT.
Британският министър-председател Риши Сунак подчерта необходимостта от справяне с рисковете, свързани с AI, преди първата световна среща на върха за безопасността на AI. Британският орган за надзор на данните също предупреди Snapchat за евентуален провал в оценката на рисковете за неприкосновеността на личните данни на потребителите.
Съветът за сигурност на Организация на обединените нации (ООН) проведе първото си официално обсъждане на AI, разглеждайки военни и невоенни приложения, които могат да имат сериозни последици за световния мир и сигурност. Генералният секретар Антонио Гутериш подкрепи предложението за създаване на орган за наблюдение на AI.
Белият дом планира да представи изпълнителна заповед за AI, която ще изисква усъвършенстваните модели да бъдат подложени на оценка, преди да бъдат използвани от федералните служители. Конгресът на САЩ проведе изслушвания по въпросите на AI, като повече от 60 сенатори взеха участие в разговорите. Технологични гиганти като Adobe, IBM и Nvidia подписаха доброволни ангажименти за регулиране на AI.
Китай публикува предложения за изисквания за сигурност за компании, предлагащи услуги, базирани на генеративен AI. Страната издаде временни мерки, които изискват от доставчиците на услуги да представят оценки на сигурността и да получат разрешение, преди да пуснат продукти с AI на масовия пазар.
Япония планираше да въведе разпоредби за AI още преди време, предполагаемо по-близки до подхода на САЩ, отколкото до строгите разпоредби, планирани в ЕС. Органът за защита на личните данни вече предупреди OpenAI да не събира чувствителни данни без разрешението на хората.
Австралия ще изисква от търсачките да изготвят нови кодекси, за да предотвратят споделянето на материали за сексуално насилие над деца, създадени от AI, и създаването на фалшиви версии на същите материали.
Регулацията на изкуствения интелект е сложен и динамичен процес, който изисква координация и сътрудничество на международно ниво. Въпреки че различните държави и организации предприемат различни подходи, общата цел е да се гарантира, че AI се развива по начин, който е безопасен, етичен и отговаря на нуждите на обществото. Това включва не само технически стандарти и правни рамки, но и ангажиране на всички заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на тези правни рамки и регулации.
Лалю Метев, 24 юли 2024 г.
Тагове:
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Страница на Лалю Метев в правния портал lex.bg (стар архив)
2. Изследвания, статии и публикации © 2006-2013 Лалю Метев
3. Родословни изследвания на Лалю Метев в geni.com
4. WikiTree World's Family Tree © 2013 Лалю Метев
5. Видни български родове © 2006-2013 Лалю Метев
6. Bulgarian Genealogy © 2006-2013 Lalu Meteff
7. Свещената българска династия Дуло © 2006-2013 Лалю Метев
2. Изследвания, статии и публикации © 2006-2013 Лалю Метев
3. Родословни изследвания на Лалю Метев в geni.com
4. WikiTree World's Family Tree © 2013 Лалю Метев
5. Видни български родове © 2006-2013 Лалю Метев
6. Bulgarian Genealogy © 2006-2013 Lalu Meteff
7. Свещената българска династия Дуло © 2006-2013 Лалю Метев